reis naar malawi - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu reis naar malawi - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu

reis naar malawi

Blijf op de hoogte en volg Jooske

15 Juli 2014 | Malawi, Blantyre

Beste allemaal,
Om twee uur zijn we maandagin Blantyre geland.Het was een lange reis,maa dat wisten we. 7 uur wachten Frankfurt hebben we opgevuld met spelletjes op de tablet en eten en drinken.In Ades Abeba moesten we nog een keer overstappen, we waren in een andere wereld,andere mensen,andere winkeltjes.De laatste vlucht was prachtig. We vlogen niet zo hoog en konden alles goed zien.Vooral boven het Malawimeer was mooi.Het is zo groot als Nederland en prachtig blauw.De daken van alluminium lijken in de zon net diamantjes. Bij het vliegveld werden we opgehaald. Onderweg keek ik mijn ogen uit. We hebben een goed onderkomen.Vandaag euro's geruild voor Kwacha's.Duizenden.Stapels met een elastiekje om.Met David,de dominee,hebben we een plan gemaakt.Ook even op een shooltje gekeken.40 kinderen tussen 2 en 6 keken ons aan.Sommige hebben nog nooit een blanke gezien.Verder was er alleen nog een juf in het gebouwtje.Het ontroerde me.
Morgen gaan we naar een andere school.
Ik heb al een woord geleerd:zikomo:bedankt.
We worden overal heel hartelijk ontvangen.Ze vinden het prachtig als je een woord van hun taal weet.
Ik hoop nu echt dat dit bericht jullie bereikt.
Groetjes van Karina en Jooske.
Voor de mensen die het niet weten,Ria is niet mee,ze heeft longontsteking,heel sneu hoor.

  • 15 Juli 2014 - 21:56

    Lia Van De Putte:

    ha gelukt! leuk dat we een beetje mee kunnen leven.

  • 16 Juli 2014 - 14:25

    Elise:

    Fijn dat je ons zo op de hoogte wil houden van je belevenissen! Zo hebben we het gevoel er ook een heel klein beetje bij te zijn. Hartelijke groet, Elise

  • 16 Juli 2014 - 14:38

    Els Van Boven:

    Hoi Jooske en Karina...
    Wat ontzetten mooi wat jullie daar doen en een prachtige ervaringen opdoen met de kinderen.
    heel veel succes en ik ga jullie volgen via de link van Riet.
    Groetjes Els

  • 16 Juli 2014 - 19:36

    Ina:

    Hoi Jooske,
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Ik kan me jou verwondering en verbazing goed voorstellen.
    Ik zie ook al uit naar je volgende stukje. Dan lijkt het alsof ik even mee mag kijken.
    Lieve groet,
    Ina

  • 16 Juli 2014 - 19:46

    Lia Wiskerke:

    Had niet verwacht meteen al een verslag van jou te kunnen lezen. Wat een reis hebben jullie gehad. Zoveel indrukken in zo'n korte tijd opgedaan, dat doet wat met je. Zo mooi om met je mee te kunnen leven, maar jammer dat we het 2 weken niet kunnen volgen i.v.m. vakantie. Het ga jullie goed daar. Zodra we thuis zijn meteen je verslagen lezen. Hartelijke groet, Lia.

  • 17 Juli 2014 - 11:34

    Lia VdL:

    Mooi dat we je kunnen volgen dmv dit verslag. Goed verblijf gewenst en hartelijke groeten, Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2014

Afscheid met voetbalkoekjes.

03 Augustus 2014

afscheidspannenkoeken

01 Augustus 2014

gasthuis in de maneschijn

30 Juli 2014

kinderen en regen

28 Juli 2014

Oranje ballonnen tussen de theeplantages
Jooske

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 6850

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: