Echt Afrikaans. - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu Echt Afrikaans. - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu

Echt Afrikaans.

Door: Maandag 21 juli vervolg. Heel gezellig,zeker toen

Blijf op de hoogte en volg Jooske

23 Juli 2014 | Malawi, Blantyre

Maandag 21 juli.
Echt Afrikaans.
Vanmorgen weer met de minibus naar een school.Er hangt altijd een jongen uit een raampje die roept waar zijn busje naar toe gaat.Blantyre! Dus wij erin.Gaat we de verkeerde kant uit.We kwamen wel op school,maar later.
Het schooltje is naast de kerk.'sMorgens krijgt Karina een uitnodiging om naar het verjaardagsfeest van David te komen.Ze vieren het thuis en gaan zelf koken.Voor 5000 kwatjas p.p. zijn we welkom inclusief cadeau.Het feest is van half zeven tot acht uur.
Na een dag tussen het grut en nog een terugreis in overvolle busjes ben ik echt wel moe.We waren om 5 uur thuis en zouden dan weer om half zes met de busjes moeten om op tijd op dat feest te zijn.En dan met zo'n lange rok in en uitstappen,ik had er niet zoveel zin.Karina zei: ik bel ze wel.En ja hoor we werden opgehaald om zes uur.Wij domme Hollandse meisjes zitten om zes uur gewassen en verkleed klaar.Zeven uur.Karina zei ik zal weer eens bellen.Kwart over zeven werden we opgehaald,de auto zat al vol.Maar voor ons gingen ze in de achterbak zitten.
Om acht uur kwamen we op het feest. Alleen maar mannen op bezoek bij de bisschop.Zo wordt David genoemd.De vrouwen zijn nog in de keuken aan het koken.
Half negen:een van de zonen komt vragen of ik wil helpen met pannekoeken bakken.Ik kreeg een sjitenke voor,een Afrikaanse lap,en in de gang op een houtskoolvuurtje hebben we met een aantal familieleden pannenkoeken gebakken.Maandag 21 juli.
Echt Afrikaans.
Vanmorgen weer met de minibus naar een school.Er hangt altijd een jongen uit een raampje die roept waar zijn busje naar toe gaat.Blantyre! Dus wij erin.Gaat we de verkeerde kant uit.We kwamen wel op school,maar later.
Het schooltje is naast de kerk.'sMorgens krijgt Karina een uitnodiging om naar het verjaardagsfeest van David te komen.Ze vieren het thuis en gaan zelf koken.Voor 5000 kwatjas p.p. zijn we welkom inclusief cadeau.Het feest is van half zeven tot acht uur.
Na een dag tussen het grut en nog een terugreis in overvolle busjes ben ik echt wel moe.We waren om 5 uur thuis en zouden dan weer om half zes met de busjes moeten om op tijd op dat feest te zijn.En dan met zo'n lange rok in en uitstappen,ik had er niet zoveel zin.Karina zei: ik bel ze wel.En ja hoor we werden opgehaald om zes uur.Wij domme Hollandse meisjes zitten om zes uur gewassen en verkleed klaar.Zeven uur.Karina zei ik zal weer eens bellen.Kwart over zeven werden we opgehaald,de auto zat al vol.Maar voor ons gingen ze in de achterbak zitten.
Om acht uur kwamen we op het feest. Alleen maar mannen op bezoek bij de bisschop.Zo wordt David genoemd.De vrouwen zijn nog in de keuken aan het koken.
Half negen:een van de zonen komt vragen of ik wil helpen met pannekoeken bakken.Ik kreeg een sjitenke voor,een Afrikaanse lap,en in de gang op een houtskoolvuurtje hebben we met een aantal familieleden pannenkoeken gebakken.Maandag 21 juli.
Echt Afrikaans.
Vanmorgen weer met de minibus naar een school.Er hangt altijd een jongen uit een raampje die roept waar zijn busje naar toe gaat.Blantyre! Dus wij erin.Gaat we de verkeerde kant uit.We kwamen wel op school,maar later.
Het schooltje is naast de kerk.'sMorgens krijgt Karina een uitnodiging om naar het verjaardagsfeest van David te komen.Ze vieren het thuis en gaan zelf koken.Voor 5000 kwatjas p.p. zijn we welkom inclusief cadeau.Het feest is van half zeven tot acht uur.
Na een dag tussen het grut en nog een terugreis in overvolle busjes ben ik echt wel moe.We waren om 5 uur thuis en zouden dan weer om half zes met de busjes moeten om op tijd op dat feest te zijn.En dan met zo'n lange rok in en uitstappen,ik had er niet zoveel zin.Karina zei: ik bel ze wel.En ja hoor we werden opgehaald om zes uur.Wij domme Hollandse meisjes zitten om zes uur gewassen en verkleed klaar.Zeven uur.Karina zei ik zal weer eens bellen.Kwart over zeven werden we opgehaald,de auto zat al vol.Maar voor ons gingen ze in de achterbak zitten.
Om acht uur kwamen we op het feest. Alleen maar mannen op bezoek bij de bisschop.Zo wordt David genoemd.De vrouwen zijn nog in de keuken aan het koken.
Half negen:een van de zonen komt vragen of ik wil helpen met pannekoeken bakken.Ik kreeg een sjitenke voor,een Afrikaanse lap,en in de gang op een houtskoolvuurtje hebben we met een aantal familieleden pannenkoeken gebakken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2014

Afscheid met voetbalkoekjes.

03 Augustus 2014

afscheidspannenkoeken

01 Augustus 2014

gasthuis in de maneschijn

30 Juli 2014

kinderen en regen

28 Juli 2014

Oranje ballonnen tussen de theeplantages
Jooske

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 6864

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: