Wouly in Malawi - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu Wouly in Malawi - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu

Wouly in Malawi

Blijf op de hoogte en volg Jooske

27 Juli 2014 | Malawi, Blantyre

Zondag 27 juli
Acht uur stonden we aan de weg.Alle busjes reden door.Propvol.
Ook zagen we vrachtauto's met de laadbak vol mensen.Vandaag is het suikerfeest,heeft het daar mee te maken?Na een kwartier zijn we in een busje gestapt.We zaten weer prop.Ik wilde graag naar de zondagschool.
Karina heeft het verhaal van het verloren schaap verteld.Ze doet dat in het Engels en Andrew vertaald het in het Chichewa. Ik vertelde Karina dat ik als kind een prijs won met dat verhaal.Ik zocht een naam voor het schaap.Mijn opoe zei:noem hem maar Wolletje.Karina riep vanmorgen:Wouly wo are you? Dat klonk grappig. We begonnen met ruim 40 kinderen, tot de laatste minuut kwamen er kinderen bij.Op het laatst zat het schooltje helemaal vol.Andrew kende een liedje wat ze hier zingen als een kind kwijt is.Al zigend liepen alle kinderen klappend en swingend te zoeken. De Afrikaanse sfeer was gelijk aanwezig.
Mijn traditionele jurk gaat niet door.Mevrouw was haar centimeter vergeten.Nu wordt het een rok.Ook leuk.
Thuis hebben we de spullen voor de schooltjes verdeeld.Onze kamer staat vol met spullen die we meebrachten of gekocht hebben.
Morgen gaan we voor de laatste keer naar de bush.
Hartelijke groet van ons vanuit Malawi.

  • 27 Juli 2014 - 22:21

    Marjo:

    Hoi nicht Jooske,
    Wat schrijf je toch ontzettend leuke stukjes,ik lees ze met veel plezier. Het voelt alsof ik het zelf beleef,(komt waarschijnlijk ook door de beelden uit media). In ieder geval zie ik je helemaal voor me, hoe je jullie situatie beschrijft, echt goed. Ik wens jullie nog een aangename tijd toe daar in het verre Malawi,wat jij heel dichtbij brengt op deze manier. Petje af voor je inzet en moed en manier van vertellen. Veel liefs van ons, groetjes aan allen. XXX Marjo en Fam.

  • 28 Juli 2014 - 15:57

    Marijke Hoven:

    Hallo Jooske,
    Wat leuk om iedere keer je verslagen te lezen. Ik zou wel eens even om een hoekje willen kijken hoe jij daar bezig bent.Ik moet nu wel eens denken aan de lessen die we samen voor de kweekschool moesten doen (projectweek) Zoiets stel ik me voor, maar dan zonder veel hulpmiddelen .
    Joos, nog veel moed en plezier bij je verdere werk op de schooltjes.
    Hartelijke groeten van Stef en Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2014

Afscheid met voetbalkoekjes.

03 Augustus 2014

afscheidspannenkoeken

01 Augustus 2014

gasthuis in de maneschijn

30 Juli 2014

kinderen en regen

28 Juli 2014

Oranje ballonnen tussen de theeplantages
Jooske

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 6870

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: