afscheidspannenkoeken - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu afscheidspannenkoeken - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu

afscheidspannenkoeken

Blijf op de hoogte en volg Jooske

03 Augustus 2014 | Malawi, Blantyre

Zondag 3 augustus.
Vanavond pannenkoeken gebakken voor onze huisgenoten.We waren met acht.Omdat we woensdag weer vertrekken,was het een soort byby - maaltijd.We hadden verschillende smaken:met jam,met een vleesprutje en kaas.Het vleesprutje was erg in trek.Ze hebben goed gesmuld.
Praten doen ze niet veel,maar nu hoor ik ze met Karina in de keuken samen in canon zingen. Liedjes van de tablet.
Vandaag twee blanke mensen gesproken,dat is hier bijzonder.
We komen in wijken, waar we nog nooit een blanke tegengekomen zijn.We zijn daar echt de enige.
Vanmiddag ontmoeten we Truus.Ze woont al meer dan 40 jaar in Afrika.In het gesprek bleek ze ook Zeeuws te zijn,geboren in Kerwerve.
Vanmorgen in de kerk was een vrouw uit Zwitserland.
Daar hebben we ook afscheid genomen.Ik vond dat een ontroerend moment.Alle mensen gingen staan en staken hun hand zegenend naar ons uit.
Van een mevrouw kregen we allebei een Afrikaanse lap stof. De jurk is niet meer gelukt.
Morgen nemen we afscheid op de school bij de kerk en dinsdag bij de Alemekezekeschool.
Daar gingen de grote kinderen vrijdag met vakantie.
Na koekhappen,kregen ze hun rapport en de beste leerlingen een schrift en een door ons meegebracht potlood en natuurlijk een oranje ballon.
Ook dat ging gepaard met zingen en dansen.Heel vrolijk allemaal.
We gaan proberen er een leuke dag van te maken.
Groetjes uit Malawi

• 03 Augustus 2014 - 21:53

Marijn En Adrie:

Hoi Jooske,

Wat is dat snel gegaan, nu we lezen dat je woensdag weer al gaat vertrekken.
    Erg imponerend dat ze jullie een soort van zegen meegeven. Ze hebben het beste met jullie voor,
    ze zijn van jullie gaan houden en....andersom natuurlijk ook!!
    Fijn om al die reisverslagen te ontvangen en te lezen.
    Je maakt het van een afstand mee!!
    Goede terugreis!!!

Marijn en Adrie

• 03 Augustus 2014 - 22:22

Marijke Hoven:

Als we de verslagen lezen blijkt uit alles wat een enorm fijne tijd jullie daar gehad hebben.
    En nu is het al weer om.Iedere avond voor ik naar bed ging moest ik altijd kijken of er weer een nieuw verslag was. Joos, we hebben er van genoten en zullen het missen. Jullie zullen alle mensen daar ook missen en er nog veel aan terug denken.
    Goede reis terug en tot ziens.
    Groeten Stef en marijke

• 04 Augustus 2014 - 19:25

Riet:

Een hele goede terugreis jooske,je neemt in ieder geval een heleboel mooie herinneringen mee naar huis,en je zal daar ook nog lang herinnerd worden,de blanke juffen,die vergeten ze niet!!
    Tot gauw
    Riet

• 05 Augustus 2014 - 08:33

Marjo :

Hoi Jooske,
    Ik wil je via deze weg bedanken voor je leuke verslagen en je bovendien veel ( toch wel) sterkte wensen, met het afscheid nemen van Malawi en zijn o zo bijzonder mooie inwoners.
    Lieve Jooske en Karina, goede reis terug en hopelijk wordt het nog heeeel lang nagenieten.
    We kijken naar jullie uit hier in Holland.... Tot gauw. Veel liefs uut Philippine. XXX Marjo

• 05 Augustus 2014 - 18:50

Ina:

Hoi Jooske,
    Je laatste dag in Malawi. Een mooie dag naar ik hoop voor jullie.
    Dank je wel dat ik via je reisverhalen mee mocht "kijken".
    Een hele voorspoedige terugreis gewenst en tot in Zeeland.
    Lieve groet, Ina

• 07 Augustus 2014 - 10:30

Ronald Boomsma:

Hoi Jooske en Karina, jullie koffers staan natuurlijk al ingepakt en vandaag vliegen jullie terug naar Nederland. Fijn om op de hoogte te zijn geweest van jullie wel en wee door jullie verslagen, mailtjes en onze telefoongesprekjes. We spreken elkaar binnenkort weer en zullen jullie reis natuurlijk evalueren. Groeten aan David en Elizabeth en de anderen die jullie vandaag nog zien of die jullie wegbrengen naar het vliegveld. Voor nu een hartelijke groet, goede reis, Gods zegen en tot in Nederland. Ronald Boomsma