40 pakjes melk - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu 40 pakjes melk - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu

40 pakjes melk

Blijf op de hoogte en volg Jooske

27 Juli 2014 | Malawi, Blantyre

Zaterdag 26 juli
We werden weer verrast vandaag.Om half tien zouden we worden opgehaald.Om negen uur getoeter. Karina zei:het zal toch niet waar zijn.Ja hoor we vertrokken.We reden eerst naar het huis van David en daarna tanken.Er wordt hier vaak getankt voor kleine bedragen.Bij de pomp bleek de helft van de familie achter in de bak van auto te zitten.
We reden door een dal met vruchbare zwarte grond.Af en toe zagen we een mooi product op het land,meestal niet,het leek wel een steppe.
We reden naar het landbouwgebied van partners in hope.De opzet is veeteeld en landbouw als werkvoorziening en scholing. Maar het valt iet mee.Grote droogte,scheuren in de grond,mensen die niet blijven omdat het te ver van hun huis is.Er wordt veel gestolen.Buizen voor de bewatering en geiten worden regelmatig gemist.Ook heeft het gebouw onderhoud nodig.
Op de markt hout gekocht voor het flanelbord.Ik kan nauwelijks beschrijven wat je daar allemaal ziet.Helaas durf ik daar niet met zo'n toeter te fotograferen.We zijn daar echt bekijks.Ik heb er nog nooit een blanke gezien.Bij de scholen die we bezoeken trouwens ook niet.
Wel bij shoprite vanmiddag.Een supermarkt voor mensen met geld.
We kochten er 25 pakken suiker en 40 pakjes houdbare melk voor de kinderen en de moeders in de bush.De cassiere moest 40 keer het bedrag aantikken.Ik heb het allemaal kunnen betalen uit mijn kaartenpotje plus 15 bordjes en bekertjes.Melk en suiker is een belangrijk voedingsmiddel voor de kinderen.
Zaterdag 26 juli
We werden weer verrast vandaag.Om half tien zouden we worden opgehaald.Om negen uur getoeter. Karina zei:het zal toch niet waar zijn.Ja hoor we vertrokken.We reden eerst naar het huis van David en daarna tanken.Er wordt hier vaak getankt voor kleine bedragen.Bij de pomp bleek de helft van de familie achter in de bak van auto te zitten.
We reden door een dal met vruchbare zwarte grond.Af en toe zagen we een mooi product op het land,meestal niet,het leek wel een steppe.
We reden naar het landbouwgebied van partners in hope.De opzet is veeteeld en landbouw als werkvoorziening en scholing. Maar het valt iet mee.Grote droogte,scheuren in de grond,mensen die niet blijven omdat het te ver van hun huis is.Er wordt veel gestolen.Buizen voor de bewatering en geiten worden regelmatig gemist.Ook heeft het gebouw onderhoud nodig.
Op de markt hout gekocht voor het flanelbord.Ik kan nauwelijks beschrijven wat je daar allemaal ziet.Helaas durf ik daar niet met zo'n toeter te fotograferen.We zijn daar echt bekijks.Ik heb er nog nooit een blanke gezien.Bij de scholen die we bezoeken trouwens ook niet.
Wel bij shoprite vanmiddag.Een supermarkt voor mensen met geld.
We kochten er 25 pakken suiker en 40 pakjes houdbare melk voor de kinderen en de moeders in de bush.De cassiere moest 40 keer het bedrag aantikken.Ik heb het allemaal kunnen betalen uit mijn kaartenpotje plus 15 bordjes en bekertjes.Melk en suiker is een belangrijk voedingsmiddel voor de kinderen.
Het is hier al dagen prachtig weer,blauwe lucht en zon met wind. 28° Sommige kinderen en mensen lopen met mutsen op,het is tenslotte hier winter.
Bij David ontmoetten we een vrouw die haar dochter een traditionele jurk voor me laat maken.Morgen neemt ze m'n maten op.Ik ben benieuwd.
Vadaag geen internet.Sevanna heeft een grote party in haar koffieshop,ze zal geen tijd hebben om de reuter te brengen.
Er gaat iemand een traditionele jurk voorme maken!!!Het is hier al dagen prachtig weer,blauwe lucht en zon met wind. 28° Sommige kinderen en mensen lopen met mutsen op,het is tenslotte hier winter.
Bij David ontmoetten we een vrouw die haar dochter een traditionele jurk voor me laat maken.Morgen neemt ze m'n maten op.Ik ben benieuwd.
Vadaag geen internet.Sevanna heeft een grote party in haar koffieshop,ze zal geen tijd hebben om de reuter te brengen.
Er gaat iemand een traditionele jurk voorme maken!!!

  • 27 Juli 2014 - 22:22

    Lia VdL:

    Wat zullen jullie veel indrukken opdoen!! Is dat niet ook vermoeiend? Of komt dat pas later? In ieder geval weer een prachtig verslag, bedankt. Veel succes allebei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2014

Afscheid met voetbalkoekjes.

03 Augustus 2014

afscheidspannenkoeken

01 Augustus 2014

gasthuis in de maneschijn

30 Juli 2014

kinderen en regen

28 Juli 2014

Oranje ballonnen tussen de theeplantages
Jooske

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 6869

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: