met de bus naar school - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu met de bus naar school - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu

met de bus naar school

Blijf op de hoogte en volg Jooske

17 Juli 2014 | Malawi, Blantyre

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.Dat vind ik heel leuk.
Vandaag zijn we met een minibus naar een schooltje geweest.
Van de stichting hebben we een bus ter beschikking.Ria zou daar in rijden.Wij durven het niet.Ze rijden hier links en hard.Dus moeten we met de minibusjes.Want het is te ver om te lopen.Vanmorgen ging er een meisje uit dit huis met ons mee om ons wegwijs te maken.Alle busjes zitten propvol met mensen en spullen voor de markt.Als we naar beneden rijden gaat de motor uit.De heen en terugreis kost een halve euro.
Op school werden we enthouiast ontvangen.44 peuters en kleuters zaten in keermakerszit op de grond want er zijn geen tafeltjes en stoeltjes.Er zijn prachtige figuren bij.Ze doen alles klassikaal.De juf wijst met een stok aan en in koor roepen ze het antwoord.Als het op de achterwand staat draaien ze allemaal om.11 uur komen de tassen met eten en drinken.Dan mogen ze buiten spelen.We hadden een bal meegenomen.Daar is de hele tijd mee gespeeld.Verder zijn er autobanden,daar kunje ook fijn mee spelen.'s Middags ktijgen ze rijst met wat groente.Dat wordt gekookt op een vuurtje.Het is lux voor deze kinderen,maar ook voedzaam.Er sterven veel kinderen onder de 5 jaar.
Karina heeft vanmiddag een verhaal verteld en liedjes gezongen.Dat vinden ze heel leuk.Morgen naar het andere schooltje.Ik hoop dat ik wat foto's kan bijvoegen.
Ik heb er vadaag veel gemaakt want het zijn hele mooie mensjes.
Groeten van Karina en Jooske

• 17 Juli 2014 - 22:20

Lia Van De Putte:

hallo

voorzichtig rijden! we zien jullie graag heelhuids terug. en geniet van alles wat je ziet. leg het vast zodat wij kunnen meebeleven. groetjes
    Lia

• 17 Juli 2014 - 22:28

Marijn En Adrie:

Hoi Jooske,

Wat een belevenissen. Ik denk dat je heel veel indrukken te verwerken krijgt.
    Als ik dit zo lees, moet ik gelijk aan onze tijd in Albanië denken. Daar waren de kinderen de hemel
    te rijk met een ballon.
    Erg leuk om je op deze manier te volgen en te lezen wat jullie zoal doen.
    Veel succes verder!

Marijn en Adrie

• 18 Juli 2014 - 09:55

Riet:

Hoi jooske en karina

Wat leuk om jullie zo te volgen,ben heel benieuwd naar de foto's
    Veel succes verder,en geniet van alles!!
    Groetjes Riet

• 18 Juli 2014 - 16:54

Carla:

Hallo Jooske ,werkt prima dit he! Blij dat je het allemaal leuk en spannend vind.
    Kijk erg uit naar de fotoos,Groetjes voor jullie allebei
    Carla

• 18 Juli 2014 - 21:40

Liesbeth Van Den Berge - Sturm:

Hallo Jooske,

Wat leuk om je belevenissen te volgen.
    Alle goeds gewenst.

Groet Liesbeth.

• 20 Juli 2014 - 14:50

Christien:

Hoi Jooske,
    Wat leuk om je belevenissen te volgen. Een heel andere wereld waar je nu zit en toch kunnen internetten....bijzonder.
    Een mooie tijd daar nog en hopelijk kom je weer heel thuis!
    Liefs Christien en gezin

• 21 Juli 2014 - 23:14

Sabine Weber:

Hoi Jooske,

Ik ben blij dat jullie goed zijn aangekomen. Het is toch we lheel bijzonder met internet- iemand is zo ver weg en toch kun je prima in contact blijven. Jij maakt zulke mooie foto's het zal geweldig zijn ze te zien. Genieten jullie van alle indrukken en jullie tijd daar! Liefs, Sabine

• 22 Juli 2014 - 11:40

Lia De Peuter:

Dag Jooske,

Wat een belevenissen allemaal.
    Heel mooi om dat te lezen.
    Veel succes en sterkte bij alles.

Groetjes ook voor Carina,
    Lia de P.