Inkopen. - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu Inkopen. - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu

Inkopen.

Blijf op de hoogte en volg Jooske

19 Juli 2014 | Malawi, Blantyre

Dag vijf.
Geen school vandaag,het is zaterdag.We gaan met Tabitha naar de markt. Dat is maar goed ook,want de markt is heel groot en druk.Er wordt alles verkocht wat een mens nodig kan hebben. Eerst hebben we wat gelopen en rondgekeken. Er zit wel een systeem in. Rijen met visverkopers.Alles wordt mooi opgestapeld.Ontelbaar veel vis maar nog meer vliegen.Dat is ook zo met het vlees.Dat hebben we dus niet gekocht.Bij de afdeling ijzerwaar hebben we spijkertjes gekocht en scharnieren om zelf een flanelbord te maken.Kwasten om de borden te schilderen en bij de afd.plastic een emmer met een tapje.Dan hoeven de juffen niet meer met een kommetje al die handjes af te spoelen voor ze gaan eten.Want op de scholen is geen kraan,ook geen electriciteit trouwens. Af en toe maakte ik vlug een foto en stak dan mijn toestel weer in de tas.Bij de lappen heb ik er een gekocht.Het is moeilijk kiezen,zoveel mooie patronen.Soms moest je je neus maar dicht doen en ook goed kijken waar je liep.In de groentehal heerlijk verse groenten gekocht.Tabitha droeg mijn rugzak en de rest in de emmer die we gekocht hadden. Het was een hele beleving en moeilijk onder woorden te brengen.
Vanmiddag papier en schriften voor de scholen gekocht.Zo goedkoop ,20 schriften voor 1,10 euro.Wat zullen ze er blij mee zijn,want elk kind dat leert schrijven moet een schrift van thuis meenemen.
Aan de kant van de weg kochten we suikerrietstengels.Dat schijn je met de tanden te moeten eten.Dag vijf deel 2.
Ik kan me er nog niets bij voorstellen,want ze zijn keihard.
Thuis heb ik voor het eerst nsima gegeten.De huismoeder nodigde ons uit.Het is gemaakt van mais en je eet het met je rechterhand.

Helaas kan ik steeds geen foto's toevoegen.
Wel lees ik in de krant op mijn tablet over het vreselijke vliegtuigongeluk.
Wat erg.
Een hartelijke groet voor jullie vanuit Malawi.

  • 19 Juli 2014 - 21:39

    Lia Van De Putte:

    wel een heel andere markt dan bij ons en ik neem aan dat je er niet zo vroeg voor uit bed moet om toch een mooie lap te scoren.
    ben benieuwd hoe ze de zondag doorbrengen.

  • 20 Juli 2014 - 10:06

    Lia VdL:

    Wat leuk om dat te lezen. Ik ben wel heel benieuwd naar de foto's want nu kan ik me er niet goed een voorstelling van maken.
    Groetjes,
    Lia

  • 20 Juli 2014 - 11:04

    Adrie Timmers. :

    Al weer een week voorbij. Ik denk zo teveel om te zien en te verwerken. Ik ben wel benieuwd hoe het lesgeven daar bij jullie is. Ook zo streng? Je merkt wel dat de tijd vliegt. Groeten aan je collega's . Adrie.

  • 20 Juli 2014 - 11:14

    Riet:

    Ik zie het voor me hoe jullie over de markt lopen,heel anders als bij ons
    ook ik ben heel benieuwd naar de foto's,en wat leuk om de kinderen blij te maken met zoiets gewoons als schriften,een hele fijne zondag,ben benieuwd hoe jullie die doorbrengen
    Gr Riet

  • 20 Juli 2014 - 19:52

    Ina:

    Ik kan me je verwondering over alles heel goed voorstellen, maar de geuren en kleuren van de markt nog niet. Later met de foto zal het ene wel helder worden. het andere ben ik blij dat je dat niet vast kunt leggen en de vliegen mag je ook daar laten. Hebben we hier zat.
    Gisteren was het 35 graden in mijn tuin. Gelukkig 's avonds regen en vandaag heerlijk.
    Ik heb lekker gefietst naar Wolphaartsdijk over de oude spoorlijn van Heinkeszand tot Eindewege. Mooie route was dat. Aan het Veersemeer genoten van koffie met cheesecake.
    Hou smaakte de nsima?
    Lieve groet, Ina

  • 21 Juli 2014 - 23:24

    Sabine Weber:

    Hoi Hoi,

    Het is een hele andere wereld..ik kan mij jullie best voorstellen. De emmer en de schriften zijn een geweldig idee....20voor 1,50...onvoorstelbaar....en dan nog voor velen onbetaalbaar....dat is nog minder voor te stellen. Ik ben benieuwd hoe jullie de zondag zullen doorbrengen. Het is hier ongeloofelijk warm...maar bij jullie zeker ook, of niet? Een hele goede week toegewenst en groetjes, Sabine

  • 23 Juli 2014 - 15:20

    Mieke:

    Hoi Jooske,

    Wat leuk om je verhalen te lezen! Ik prober me er een voorstelling van te maken, maar dat is moeilijk. Zo'n markt lijkt me geweldig. De kinderen op de schooltjes. Je kijkt vast je ogen uit. Ik blijf je volgen hoor! Als je terugkomt heb je vast veel foto's!

    Groeten ook voor Karina en veel plezier, Mieke en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2014

Afscheid met voetbalkoekjes.

03 Augustus 2014

afscheidspannenkoeken

01 Augustus 2014

gasthuis in de maneschijn

30 Juli 2014

kinderen en regen

28 Juli 2014

Oranje ballonnen tussen de theeplantages
Jooske

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 6873

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: