Naar de kerk - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu Naar de kerk - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Jooske Crucq - WaarBenJij.nu

Naar de kerk

Blijf op de hoogte en volg Jooske

20 Juli 2014 | Malawi, Blantyre

Zondag.
We gaan naar de kerk van David want hij hoort bij partners in hope.De stichting waar we hier voor zijn.Om 7 uur is er een dienst in het engels. Qmdat wij 5 kwartier onderweg zijn , vinden we dat te vroeg. Dus wordt het de dienst van half tien.Het is minder druk op zondag.Als we in de buurt van een kerk komen, zie je keurig geklede mensen op straat.Ruim op tijd verwisselen we onze teva's voor nette schoenen.Half tien. Er is nog een Bijbelstudie bezig.Tien over tien gaat de muziek spelen en loopt de kerk vol.We gaan beginnen.Er treden steeds groepjes op en iedereen klapt, fluit en swingt mee. Ik vind het geweldig. Na een uur zingen en dansen is de collecte.Twee meisjes staan met een bekleed mandje.De mensen komen in rijen weer zingend en dansend naar voren om geld te geven.Al die tijd zit de dominee met zijn vrouw in grote fauteulles toe te kijken.Iedereen gaat staan en er wordt samen heel indringend gezongen.Indrukwekkend.Wat hebben ze mooie stemmen.
De kinderen uit de zondagsschool komen binnen.Wel 100 keurig achter elkaar.Ze gaan op de grond zitten.We worden welkom geheten.Alles gaar in het engels met een vertaler.
Na de dienst zingen we happy birthday,want David viert zijn verjaardag.Groepjes komen weer zingend en dansend met een kado:o.a.een grote baal suiker.Intussen was het twee uur en kreeg iedereen een flesje drinken en twee witte boterhammen.
Ik heb voor het eerst met mijn tablet gefilmd,wat bij zoiets toch een meerwaarde heeft.
Zondag vervolg.
Morgen rijden David en Elisabeth met ons naar het schooltje in de busch.Gelukkig is het mooi weer,want als het regent kan het niet,de wegen zijn onverhard.
Karina leest net dat het in Nederland erg warm is.Hier is het mooi weer maar niet heet.
Groetjes van ons

• 20 Juli 2014 - 21:50

Riet:

wat een apparte ervaring,lijkt me geweldig om dat mee te maken!
    Gr Riet

• 21 Juli 2014 - 09:52

Lenie Riksten:

Wat mooi dat ik al je belevenissen zo mee mag beleven,ik volg je met veel aandacht!
    lieve groeten, Lenie

• 21 Juli 2014 - 18:09

Corrie Galestien:

Geweldig om je reisverslagen na een weekje Zeeland in mijn mailbox te vinden.Ik zie je daar lopen.Hopenlijk blijf je verslagen sturen.
    Hart.gr.Corrie

• 21 Juli 2014 - 19:28

Ina:

Hoi Jooske,
    Ik vind het toch wel heel speciaal dat je ons/mij mee laat beleven van jou bijzondere reis. Dank je wel hiervoor! EN blijf alsjeblieft schrijven.
    Lieve groet, Ina

• 21 Juli 2014 - 20:17

Helma En Huib De Bruine.:

Helemaal geweldig om met je mee te mogen "liften" tijdens deze bijzondere reis.
    Onze Zeeuwse Jooske die daar mag werken maar ook genieten !!!
    Groetjes Huib en Helma.